Sunday, August 21, 2011

aKu BuKaN PeReMPuaN

Pondan... bila di sebut perkataan ini kebanyakkn geli geleman... termasuk lah aq... aq sendiri ada sejarah yang mengaitkan aq dgn pondan... tp thu tak ap makna pondan sebenarnya... kalau aq takrifkan pondan ni ialah golongan yg dah menyerupai perempuan dr segi penampilan, pakaian, tingkah laku, percakapan & minat seks pn da berlainan... Diorg ni da bernafsu songsang...

Tapi, apa yg aq lalui dulu memang menyakitkan hati aq... aq sering di ejek pondan... bila di ejek aq menangis... aq x terima semua itu... aq tak tahu kenapa aq jadi mcm tu... aq x pernah mintak... memang btl dulu aq cenderung kpd kelakuan perempuan... aq ni suka berkawan dgn perempuan sejak darjah 1 lg... tp, dgn nasihat mak & abah, mereka mengajar aq utk menjadi lelaki yg sepatutnye aq jd...




bila da semakin besar aq masih diejek tp smangat aq da kuat... aq da ramai kwn lelaki... aq semakin malu berkawan dgn perempuan... ye la ... time 2 semua da makin besar... ada jga yg mengejek aq tp ad jga yg membela aq... yg membela aq mengatakan yg aq ni bkan mintak nak jd seperti ini... semua ini kejadian Allah...

Sampai di sekolah menengah, aq berkawan dgn lelaki sbg kawan gurauan... aq seronok apabila aq msuk sekolah menengah ada org terima aq sbg rakan... bila aq msuk sekolah menengah ada org lbih teruk dr aq... aq bersyukur kerana aq dpt berubah sdikit demi sdikit... mak & abah juga sering berpesan supaya menjadi org yg berguna...

Dulunye aq suke aktiviti seperti org perempuan... sekarang aq cuba utk terlibat dlm aktiviti lasak... aq tak nak lg di gelar pondan... aq ni juga cuba utk menjadi seorg lelaki yg matang dlm ap jua segi... aq tak mahu di gelar lembik... kadang2 abah akan membawa aq msuk hutan mencari hasil hutan... kadang2 pergi ke sungai menjala ikan... bru aq thu seronok buat semua 2... klu perempuam bnyk batasan diorg... aq x batasan aq kurang bile nk di bandingkan perempuan... aq bersyukur di lahirkan sbg seorg lelaki...

Apa yg aq msih tak bole lakukan ialah menunggang moto & memandu kereta... aq x thu knp... takut bercampur segan pn ada... ye la da besar pn msih x thu nk memandu... aq penah mencuba utk menunggang & memandu tp aq sering di marah abah... dia takut kenderaan dia akan rosak... last2 aq cakap yg aq akn blaja sndiri kat sekolah memandu...

Aq juga inin membina keluarga yg bahagia... keluarga SAKINAH!!!!... aq ingin membimbing bakal isteri & anak anak aq nanti...

Skrg ni, aq da dpt merubah... mungkin tak semua tp cukup la skdar minat aq & pmikiran aq... apa yg aq fikirkan ialah ini semua kehendak & kejadian Allah yg bagi aq sifat seperti ini... aq terima... aq tlh mencuba nya sikit demi sedikit... Alhamdulillah... aq berpegang pd kalimah Allah... aq tak kn buat perkara yg terkutuk...

SEKARANG AQ TERAPKAN DLM DIRI AQ... AQ BUKAN PEREMPUAN... AQ ADALAH LELAKI...

7 comments:

  1. selamat maju jaya!Allah sentiasa bantu makhluk-Nya yang berusaha keras untuk bantu diri sendiri ^_^

    ReplyDelete
  2. farez syinon ; trime kasih ye...

    ReplyDelete
  3. faizul... kitekite tak pernah ejek faizol pondan kann... ayu mintak maaf kalau ade... maaf ye faizull...

    ReplyDelete
  4. klu ayu mmg xde la... mase skolah rendah dulu ad la... tp, bile da mkin besar da xde da org ejek... tp, ad gak yg kate mcm 2 lg... bile org 2 kate, aq trus x tegur die... pas 2 die pham2 la sndiri...

    ReplyDelete
  5. huhuhu... ko mana ada pondan... tp lembut skit....

    n mulut becok! hahahahaha

    ReplyDelete
  6. mulut aq mmg becok... aq minat brcakap... tp 2 la... ad org kate aq ni pondan... 2 yg x puas ati 2... diorg x phm agknye ap mkne pondan...

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...