Sunday, June 3, 2012

Kutemu Cinta-Nya

Aku baru sahaja menamatkan pembacaan novel. Novel yang bertajuk Kutemu Cinta-Nya. Tanpa membuang masa aku nak cerita sedikit sinopsis dari novel tersebut.

Sinopsis

Farid mendapat tahu yang dia mengalami sakit yang pelik. Penyakit yang di alami di anggap pelik kerana pemeriksaan kali pertama di hospital tidak memberi kesan tentang penyakit apa yang dia alami. Jadi, dia telah berjumpa dengan bomoh untuk mengatasi masalah tersebut.

Pada waktu yang sama dia juga mengalami dilema dalam meneruskan perhubungan cinta bersama kekasihnya,Shasha. Shasha sering meminta yang bukan-bukan dan umpama gadis pisau cukur. Farid tidak sanggup untuk melepaskan Shasha kerana rupa parasnya yang cantik.

Jadi, bermacam konflik yang berlaku dalam Novel Kutemu Cinta-Nya. Apa yang berlaku pada Farid? Apa penyakit Farid sebenarnya? Bagaimana pula dengan Shasha? Adakah Farid akan bersatu dengan Shasha? Bermacam-macam persoalan akan terjawab dengan membaca novel ini.

Komen Aku

Novel yang digarap dengan penulisan yang mudah difahami. Novel islamik amat sesuai untuk dibaca pada semua golongan umur. Tidak kira tua mahupun muda. Sedikit hadith dan ayat al-Quran juga diselitakan dalam novel ini. Jadi, pembaca akan lebih yakin akan jalan cerita yang cuba disampaikan. Banyak ilmu yang kita boleh dapat melalui pembacaan novel ini. Banyak pengajaran yang kita boleh ambil melalui novel ini.

Spesifikasi Novel


Tajuk : Kutemu Cinta-Nya
Penulis : Dr. Farhan Hadi Mohd Taib ( Suami kepada Ustazah Fatimah Syarhah )
Halaman : 296 Halaman
Terbitan : Telaga Biru
Tahun Terbitan : Januari 2012

Jadi, apa tunggu lagi!!!! Beli dan bacalah novel ini. Tarbiahkan diri anda dengan membaca novel ini. Memang tak rugi!!!

notaFO : Sekarang cuba untuk menghabiskan membaca novel Palestin Kami Datang!


2 comments:

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...