Sunday, October 7, 2012

Wedding : Zanariah & Zack ( Double Z Couple )

...Assalammualaikum...

6 Oktober 2012 adalah permulaan bagi kehidupan Zanariah dan Zack sebagai suami isteri. Tahniah! Majlis hanya di si dengan pernikahan yang ringkas dan dihadiri oleh kaum keluarga dan jiran terdekat untuk memeriahkan majlis pernikahan ini.

Tapi, aku tak dapat menghadiri majlis ini. Aku tak dapat nak balik ke Johor pada hari tersebut di sebabkan hal-hal yang tak dapat di elakkan.

Majlis ini hanya pernikahan semata-mata tiada persandingan yang khusus untuk tatapan orang ramai. Pelamin ada cuma untuk bergambar supaya majlis tu tak lah terlalu hambar dan suram. Pelamin yang simple but nice.


Cantik pelaminnya. Hijau dan Putih. Bukan melambangkan mana-mana politik tau. Simple but nice. Sejuk je mata memandang.


Pelamin dah tunjuk. Mana pulak pasangan yang dah di ijabkabulkan ni? Ni dia.


Sweet tak pengantin ni. Berseri-seri je muka memasing. Seri pengantin lah katakan. Baju pun putih dan hijau.

Majlis pernikahan ini dilangungkan di Felda Tenggaroh iaitu tempat kediaman penganting perempuan iaitu kak Nana ( sepupu aku ). Tak ingat pulak tenggaroh berapa. Banyak sangat. Suami dia berasal dari Negeri Sembilan. Kalau tak silap aku dari Rembau.

Oh ya lupa! Majlis persandingan tau makan besar untuk pasangan ini akan di adakan pada bulan Mac 2013. Kenapa lama sangat! Sebab nak persandingan ni bersama adik Kak Nana. Jimat perbelanjaan dan meriah majlis tu nanti.

Ucapan aku : Walaupun aku tak hadir, aku nak ucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Kak Nana dan Abang Zack. Semoga kekal hingga ke akhir hayat. Semoga bahtera rumah tangga yang dilayari dilimpahi dengan cahaya kebahagian. Kepada Abang Zack, welcome to our family.

...Sekian, Wassalam...

...Terima Kasih, kerana IKHLASkan Hati anda membaca entry ini. Lain kali kunjunglah lagi...

notaFO : Gambar adalah hasil curian dari pesbok Kak Nana.

3 comments:

  1. selamat pengantin baru pada kedua mempelai..semoga bahagia hingga akhir hayat..amin

    nak habaq, cantik pelamin ;D

    ReplyDelete
  2. selamat pengantin baru...cantiknya warna tema majlis pernikahan..moga bahagia hingga syurga!

    ReplyDelete
  3. i like the pelamin sgt cantik :)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...