Wednesday, August 28, 2013

Housekeeping di KTWR

...Assalammualaikum...

Sebulan sebelum aku bercuti, kerja dah masuk dalam perancangan mengisi masa lapang aku di waktu cuti semester ni. Rancangnya aku nak mintak kerja di Kota Tinggi Waterfall Resort (KTWR) dan aku nak mengisi jawatan kuli sebagai Housekeeping. Housekeeping ni bab kemas mengemas hotel dengan chalet. Alhamdulillah aku dapat.

1 Julai 2013 aku menjejakkan kaki di Daerah Pelancongan Bersejarah (Kota Tinggi). Lepas tu, aku terus pergi ke KTWR untuk mintak kerja. 4 Julai aku telah dipanggil untuk temuduga oleh Pengurus KTWR dan Alhamdulillah aku telah memulakan kerja aku pada Jumaat 5 Julai 2013.

4 September ini aku akan menamatkan perkhidmatan aku di KTWR sebagai Housekeeping. Selama 2 bulan lebih aku bekerja di sini, aku mendapat bermacam-macam pengalaman yang baru walaupun sebelum ni aku pernah kerja di sini. Pengalaman pahit, pengalaman manis semuanya ada. Dan penagalaman ini aku akan ceritakan satu persatu pada entry akan datang.

Pengalaman ini bukan sekadar aku memeberi perkhidmatan di KTWR. Tapi, pengalaman aku ni juga melibatkan antara pekerja dan juga pengunjung di KTWR. 

Nantilah, aku akan cerita apa yang menarik yang berlaku sepanjang aku bekerja selama 2 bulan di KTWR ni.

...Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...