Monday, August 26, 2013

Aktiviti Cuti Semester

...Assalammualaikum...

Pejam celik pejam celik cuti semester aku pun dah nak habis. Tak banyak aktiviti yang dapat aku buat untuk mengisi masa lapang di waktu cuti semester yang selama 2 bulan lebih ni. Tapi, cuti aku ini di isi dengan aktiviti yang berfaedah. Agaknyalah berfaedah. Aktiviti ni aku akan ceritakan pada entry-entry akan datang. Ini dikira sebagai entry teaser aku setelah 2 bulan tak update. Tak pun di katakan sebagai warm up.

1. Kursus Induksi Exco Permaj 2013


Kursus ini telah diadakan pada 28 - 30 Jun  2013 di Tanjung Karang Selangor. Kursus untuk membentuk 'Team Building' antara barisan MT dan exco Permaj sesi 13/14.



Antara alumni dan barisan exco yang mengikuti kursus induksi ni.


2. Housekeeping di Kota Tinggi Waterfall Resort


Bekerja di sini adalah kali ke-3 aku berkerja. Kali ini aku mintak jawatan Housekeeping. Alhamdulillah dapat. Aku bekerja dari 5 Julai 2013 sehingga 4 September 2013. Bermacam-macam pengalaman yang aku dapat sama ada bersama pekerja resort ataupun costomer resort sendiri. Aku akan cerita one by one at the next entry.



Lencana pada baju uniform aku selalu pakai pergi kerja.


3. Berpuasa bersama keluarga dan beraya di Rumah Baru Atok.


Dah 2 tahun semenjak aku belajar kat UKM aku berpuasa penuh dan beraya terus di Kampung Lukut, Kota Tinggi. Tak payah susah-susah nak beli makanan buka puasa kat bazar. Mak masak 100% kat rumah. Lagi best sebab tak payah berebut-rebut nak beli tiket balik kampung untuk beraya. Bertambah best lagi apabila aku sekeluarga menyambut syawal pertama di rumah baru atok di Sedili Besar. Kampung apekebende tak tahu pulak namanya.



Beraya di rumah baru atok. Yang berdiri di pintu itulah atok aku. Dia pemalu sikit nak bergambar.



4. Membaca buku



Lebih kurang 4 buah novel aku dapat habiskan sepanjang 2 bulan lebih aku bercuti. Semuanya untuk mengisi masa lapang aku di waktu malam mahupun siang.



Antara buku yang dapat aku baca sepanjang 2 bulan aku bercuti.

5. Menonton Wayang

Masuk je gaji memang aku tak teragak-agak nak pergi wayang dan lepaskan gian untuk menonton wayang. Cerita yang aku tengok ialah KL Zombie. Kelakar dan agak thriller. Menjamin kepuasan bila menonton. Aku tak rasa rugi pun bila tengok. Berbaloi jugaklah RM12 aku laburkan kat situ.


Cerita panjang aku akan ceritakan satu persatu pengalaman aku sepanjang 2 bulan lebih ni pada entry akan datang. Itupun kalau ada yang sudi nak baca. 


...Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...