Saturday, June 9, 2012

Palestin Kami Datang!!!

...ASSALAMMUALAIKUM...

Tetiba je kan tajuk entry macam tu. Entry yang aku nak bagi tahu ni adalah berkitan buku yang telah aku baca. Kiranya aku nak review buku lah. Buku ni dah lama aku habiskan. Cuma baru kali ni aku nak share apa yang aku dah baca.

Buku yang ditulis oleh pasangan suami isteri iaitu Fatimah Syarha Mohd Noordin dan Dr. Farhan Hadi Mohd Taib ini adalah jenis buku yang bercirikan novel. Tapi, novel yang di dalam ini ada sedikit fakta yang di beri untuk tatapan pembaca. Buku ini keluaran Telaga Biru yang mempunyai  132 halaman yang berharga RM17.


Novel ini adalah mengenai kisah benar para relawan seluruh dunia untuk memberi bantuan kemanusiaan di Palestin namun telah dihalang oleh pihak Israel. Israel telah menyerang kapal Mavi Marmara yang di naiki oleh mereka. Banyak detik cemas yang boleh dibaca. Secara jujur, bila aku baca, aku dapat merasakan yang aku berada dalam situasi tersebut. Sungguh menggerunkan.

Pihak Israel menyerang tanpa ada belas kasihan. Mereka melakukan apa yang mereka suka. Sedangkan kapal tersebut tiada lat berperang mahupun niat untuk berperang. Hanya makanan serta ubat-ubatan yang dibawa di dalam kapal tersebut.

Aku memang syorkan agar buku ini dibaca. Banyak manfaat yang boleh kita dapat. Kita juga dapat mengetahui lebih dekat apa yang berlaku disabalik kejadian yang menimpa. Seperti apa yang aku bagi tahu tadi, buku ini bukan setakat cerita semata-mata tapi di selitkan juga beberapa fakta yang menarik sepanjang Detik Cemas Mavi Marmara.

4 comments:

  1. saya benci israel... walaupun kebencian itu satu dosa, tapi mereka sgt kejam.

    ReplyDelete
  2. salam Faizol..akakdibalikpintu dah kena hack..ini blog baru akak...sedey r..

    ReplyDelete
  3. saya beli buku nie tahun 2010..best..dan buat saya menangis...huhuhu

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...