Saturday, January 26, 2013

Tak Sedap Tapi Habis Jugak

...Assalammualikum...

Sekadar cerita santai dan kosong menghiasi blog ini. Nak gelak, boleh gelak. Nak sengih pun boleh sengih.

*****

Malam tadi, adik aku membeli apam balik di pasar malam. Dia beli 2 jenis apam balik untuk menyuruh mak, abah, aku dengan adik-adik yang lain makan. Pertama, apam balik kacang. Kedua, apam balik coklat.

Tiba-tiba, terdengar suara mak dari arah dapur.

Mak : Yang hitam ni apam balik apa? Kacang merah ke?

Aku : Tak lah, apam balik coklat. Kenapa?

Mak : Tak sedaplah apam baliknya.

Aku : Mana dia? Biar along makan.

Mak : Dah habis dah mak makan.

Aku : -_____-

Hish! Mak ni. Kata tak sedap, tapi habis jugak apam balik tu. Selalunya kalau benda tak sedap tak habis makan. Ini tak semua dia makan. Bagus.

...Sekian, Wassalam...

1 comment:

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...