Sunday, October 2, 2011

7 PeRKaRa PeLiK TaPi BeNaR


...Santapan Rohani kali ini akan membicarakan perkara pelik tapi benar... 
...Apa yang pelik sebenarnya??? 
...Perkara ni sering berlaku di sekeliling kita... 
...Cuma kita sebagai manusia sering terlupa... 
...Jadi adalah menjadi tanggugjawab sebagai hamba ALLAH untuk saling mengingati... 
...Nak tahu apa yang pelik tapi benar silalah baca entry ini sehingga habis...


7 PERKARA PELIK TAPI BENAR :


1). Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa dia akan mati, tetapi masih ketawa.

2). Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa dunia akan binasa, tetapi masih mencintainya.

3). Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa semua perkara terjadi menurut takdir, tetapi masih bersedih kerana kehilangan sesuatu.

4).Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa di akhirat ada perhitungan, tetapi masih sibuk mengumpulkan harta.

5). Aku hairan melihat orang yang sudah kenal dengan neraka, tetapi masih melakukan dosa.

6). Aku hairan melihat orang yang sudah mengenal Allah dengan yakin, tetapi masih mengingat selainNya.

7). Aku hairan melihat orang yang sudah mengenal syaitan sebagai musuhnya, tetapi masih mahu mematuhinya.



Usman Ibn Affan r.a

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...