Wednesday, July 25, 2012

Petua Dato' Aziz Satar

...Assalammualaikum...

Tak sangka pulak aku boleh lekat depan tv nak tonton rancangan Akustika Ramadhan. Banyak jugak ilmu yang aku dapat dalam rancangan selain dari berhibur. Bagus rancangan macam ni. Kalau boleh diperbanyakkan lagi. Janganlah nak buat time bulan ramadhan semata-mata. Al-maklumlah manusia ni kan sentiasa pelupa. Kalau buat selalu barulah kita beringat.

Dalam rancangan yang disiarkan pada 24 Julai 2012 selama satu jam dari pukul 11 hingga 12 malam ni, aku tertarik akan slot bersama Aziz Satar.




Nak tahu kenapa? Sebabnya dia adalah orang yang sudah lama hidup. Bila dah lama hidup, dah tentunya banyak asam garam yang dia telah lalui. Memang minat dengar cerita dari mereka yang dah lama hidup seperti Dato' Aziz Satar yang dah hidup 86 tahun. Lama kot dia hidup. Nak tahu apa rahsia dia?

Rahsia Dato' Aziz Satar adalah dia tidak tidur sama sekali pada waktu siang!

Peh! Memang tabik springgg lah kat Dato' ni. Kalau aku ni tidur je memanjang. Lagi-lagi bila cuti panjang macam ni. Perkara tidur tu dah jadi macam hobi. Bukan setakat macam, tapi jadi hobi dah.

Memang betul pun tips dia tu. Tak elok tidur waktu siang. Fitrah yang ALLAH beri pada kita ialah Siang waktu Bekerja dan Malam waktu berehat. Tapi, bila kita tak ikut perjalanan fitrah kita tu, tu yang terjadinya bermacam-macam penyakit. Betul tak?

Nampak macam mudah tapi perkara ni cukuplah penting. Semuanya berlaku atas kehendak dan usaha kita.

Patutlah muka dia nampak muda je. Tak nampak macam 86 tahun. Nampak macam 50++ je. Sentiasa sihat dan murah dengan senyum.

Aku nak lah berubah. Supaya aku bertambah jadi macam awet muda. Hahak! Boleh ke buat???


...Terima Kasih, kerana IKHLASkan Hati anda membaca entry ini. Lain kali kunjunglah lagi...

notaFO : Entry panjang tapi petua dia satu je. Kihkih!

3 comments:

  1. aku plak siang mengantuk malam berjaga.. spesies kluangman. haha

    ReplyDelete
  2. sy pn jarang tido siang kcuali klu badan letih sgt...nice sharing tq

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...