Sunday, July 15, 2012

Visit To Taiping : Hotel Flemington

...Assalammualaikum...

Entry ke-2 tentang lawatan aku ke Taiping. Seperti apa yang aku janji pada entry yang lepas, aku nak cerita pulak pasal hotel yang aku guna untuk merehatkan kesengalan badan ini secara percuma selama 2 hari 2 malam.

Seronok kan dapat tinggal hotel secara percuma? Kau ada?

Bestnya kat hotel ni banyak kemudahan di tawarkan kepada semua para penginap dari pelancong macam aku ni. Memang best. Bertambah best hotel ni memang strategik. Strategik sebab banyak tempat menarik kat Taiping berhampiran dengan Hotel Flemington ni.

Aku dapat bilik ni bersama sepupu aku. Bad nama dia. Buat kepala gila-gila bersama.

Jom lihat gambar yang best di sekitar Hotel Flemington ni. Check it out!!!


Ini adalah batu bersurat hotel ni yang terdapat di luar Hotel ni. Cantik, Menarik Tertarik, Kau memang Da Bomb! *buat gaya Ruffedge nyanyi. Gemerlapan cahaya menyinari batu tersebut.


Pemandangan bangunan hotel di siang hari. Berkaca-kaca dinding Hotel ni.


Di malam hari. Cahaya gemerlapan di bangunan Hotel. Bertambah gah hotel ni di malam hari. Teruja aku seketika waktu.



Pertama kali sampai Hotel ni. Ini lah tangga pertama yang perlu di daki. Perempuan di kaunter tu lah yang patut di jumpa untuk check in bilik hotel ni.


Ruang kaki 5 di dalam bagunan hotel tu. Kiri kanan bilik. Entah ada orang pun tak tahu lah.


Katil yang empuk, yang bisa menenggelamkan anda bila baring di atasnya. Bila kau tidur mesti tak bangun-bangun. Terlalu empuk sehingga enak di kunyah.


Ingat tak ada TV kat hotel ni. Ada jugak TV. Dapat tengok drama kegemaran aku, AMEERA dengan WARIS. Tak lah kempunan aku ketinggalan episod drama tu.


Ruang bilik air. Siap ada berus gigi plak tu. Nak ikutkan cerita nya, semua barang kat dalam ni ada cop HOTEL FLEMINGTON. Nampak kelas kau hotel ni.


Pemandangan melalui tingkap kaca yang penuh hikmat melalui bilik aku. Yang berbukit bukau tu adalah Bukit Larut. Saujana mata memandang!


Breakfast di pagi yang pertama. Pagi ni tak ada selera. Tapi telan lah jugak sebab makanan pun di sponsor. Rugi plak kalau tak makan kan?


Menu sarapan pagi di hari kedua. Masa ni dah nak balik. Hadap lah banyak-banyak makanan kat hotel tu. Ni makanan desert selepas aku melantak makan mee goreng. Ikutkan hawa nafsu makan ni, nak je aku makan banyak-banyak. Kalau boleh nak tapau buat bekalan dalam bas. Huhu.


Siap posing seketika ketika makan. Jurukamera adalah cousin aku. Bertapa enaknya makanan di hotel ni.

Gambar menceritakan segalanya. Tapi, apa yang aku tepek ni tak lah keseluruhan di sekitar hotel. Al-maklumlah tak sempat. Banyak lagi kemudahan hotel yang aku tak dapat di lihat dengan naked eyes aku ni.

Kemudahan lain yanga ada kat hotel ini seperti swimming pool, ada sky bar, kafe. Kalau nak buat majlis kahwin-kahwin atau apa-apa function pun boleh. Banyak dewan-dewan kat dalam hotel ni. Tempah je yang mana suka. Ada duit semua jalan.

Pasal bintang hotel ni tak pulak aku tahu. Sebab tak ada tulis pun. Tapi, hotel ni memang tip top lah kat Taiping ni. Hotel ni memang strategik dari tempat menarik yang lain kat Taiping ni. 

Dah banyak membebel kan? Tapi harga atau pakej kat Hotel ni tak pulak aku cerita. Nah setepek lagi gambar. Tengok lah puas-puas.


Beliakkan biji mata anda untuk lihat pakej yang ada kat hotel ni.

Rasanya setakat ni aku nak cerita pasal hotel. Panjang lebar aku bagi ni. Harap bermanfaat. Entry seterusnya, aku nak cerita apa aktiviti atau misi utama yang sebenar datang ke Taiping ni.

notaFO : petang ni nak mohon kerja kat tempat lama. Semoga dapat. Nak mengisi masa lapang sehingga bulan 9 ni.

3 comments:

  1. hotel ni antara plg best kt taiping.. hampir setiap minggu lalu kat depan hotel tu, kt taman tasik.. Taiping best! ;)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...