Monday, February 27, 2012

Kuliah Terbesar

Hari ini jam 3 petang semua pelajar tahun 1 UKM termasuk kampus di Kuala Lumpur dan Cheras telah menghadirkan diri untuk kali pertamanya kuliah terbesar yang kami semua ikuti. Seramai 3000 orang pelajar telah mengukuti kuliah perdana bagi pengenalan kursus terbaru di UKM iaitu CMIE 1012 Asas Keusahawanan Dan Inovasi.



Bagi pelajar di Kampus Kuala Lumpur dan Cheras, mereka menyaksikan kami secara langsung pengenalan ini di DECTAR melalui skrin putih di DK 1 dan Auditorium PMUKM di kampus mereka. Di Dectar sendiri telah di muatkan seramai lebih kurang 2500 orang pelajar.

Memang kelam kabut pada mulanya. Semasa sesi pendaftaran memang sesak. Aku sendiri tak dapat nak daftar awal. Lastly time dia bagi lecture aku pun keluar mendaftarkan diri. Nak daftar ni sebab nak dapatkan roti dengan air kotak yang urusetia bagi.

Kursus Keusahawanan Dan Inovasi ini adalah kursus baru yang di tawarkan di UKM ini di bawah taraf Wajib Universiti. Jadi nak atau tak kena lah amik kursus ni. Pada mulanya agak menjengkelkan jugak lah bagi aku. Sebagai student sains kursus ni macam tak perlu. Tapi bila di fikirkan semula ada baiknya. Disamping dalam aku mempelajari ilmu sains aku tahu juga bidang keusahawanan.

suasana dalam dectar. yang lain klik sini


Bagi aku sungguh beruntung belajar di UKM ini. Aku bukan sekadar didedahkan dengan ilmu dalam kos aku tapi kos lain pun ada walaupun ianya hanya asas tapi dia membantu aku dalam menjalani kehidupan aku pada masa akan datang.

Aku tak merasakan semua ini adalah suatu pembaziran malah ia mendatangkan kebaikan sebab menambahkan ilmu aku yang sedia ada cetek ni. Aku harap semua kursus yang ditawarkan dapat memberi manfaat kepada aku.

Bagi aku yang tak bestnya kursus ini di tawarkan dalam bahasa Inggeris. Aku tak minat sangat tapi aku akan mencuba meminati bahasa inggeris. I want to improve my english. So, I must learn more about this language.

Ada sedikit gambar yang aku nak tunjuk. Tapi aku tak letak dalam blog ni semua. Untuk melihat gambar boleh klik di SINI.

7 comments:

  1. 'menjengkelkan' agak hyperbola di situ ye..

    ReplyDelete
  2. tahniah,anda menang hadiah saguhati untuk segmen anda bijak

    ReplyDelete
  3. zulaikha kawan ayu pun mesti adaaa!

    ReplyDelete
  4. NAL pun dlm proses mengisi UPU utk lepasan STPM, mungkin UKM dlm senarai pilihan NAL juga..x tahu lg ^^

    ReplyDelete
  5. besarnya dewan..selamat belajar ye :) tahniah..

    trm kasih sudi singgah ke blog saya. salam kenal dan tahniah :)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...