Wednesday, February 15, 2012

Segmen Anda Bijak | Uji Tahap Geografi

Hari ini aku nak join segmen PCB. Saje je nak menguji minda tentang geografi. Sebagai pelajar sains, perkara macam ni dah lama aku tinggalkan. Kalau nak join klik kat banner di bawah.


PCB suruh jawab 3 soalan berikut. So, kat bawah ni aku dah bagi jawapan. Bukan setakat 2 tapi 3 aku bagi setiap 1 soalan. 

3 Soalan yang aku jawab ialah

a) Berikan 2 tempat di Malaysia yang ada perkataan buah.

  • Tanjung Rambutan, Perak
  • Bukit Rambai, Melaka
  • Pulau Pisang, Johor
b) Berikan 2 tempat di Malaysia yang ada perkataan haiwan laut.
  • Sungai Udang, Melaka Bandaraya Bersejarah
  • Tanjung Kupang, Johor.
  • Sungai Siput Perak.
c) Berikan 2 tempat di Malaysia yang ada perkataan warna.
  • Semerah, Johor
  • Ayer Kuning, Negeri Sembilan
  • Bukit Merah, Perak

Slogan yang PCB paksa suruh buat. Kalau tak buat tak cukup syarat.

Saya suka baca blog Pak Cek Biola kerana dia adalah student UKM disamping blog yang menarik dan mudah di fahami.

p/s : penat menggoggle nak cari nama tempat ni. Jangan ada yang meriru dah la ye.


1 comment:

  1. TQ join faizul. jgn lupa tinggalkan link entri anda kt ruangan komen

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...