Sunday, March 18, 2012

Bila Ben Ashaari Tanya Aku


Dah lama aku tinggalkan sekolah ni.
Sejak tahun 2008 aku dah tinggalkan zaman sekolah.
Tiba-tiba aku nampak segmen ni so aku join untuk mengimbau pengalaman aku semasa di sekolah dulu.

Banyak sebenarnya perkara yang membosankan ketika cuti sekolah dah berakhir dan esok pula sekolah bermula semula.
Antaranya ialah homework yang cikgu bagi tak siap-siap. Esok pula cikgu dah minta. Kelam kabut buat. Tak siap, esok tiru kawan. 

Kedua, tiap-tiap pagi akan dengar mak membebel. Kejutkan anak bangun tidur yang tak sedar-sedar diri. Walaupun tiap-tiap pagi mak asyik membebel, anak masih buat perkara yang sama. Kalau mak tu senyap je tak tahu lah apa yang akan jadi kat aku dengan adik-adik.

nota kerusi : dah lama tinggalkan sekolah, terasa rindu pula nak ke sana semula.

9 comments:

  1. ha'ah..kalo mak tak kejut dan membebel tak tau la bangun ke tidak padahal dah tau kena bangun gi sekolah, saje buat2 tak ingat.

    ReplyDelete
  2. singgah segmen yg sama...sekolah mmg mcm2 kan..hehe..tp itulah kenangan yg sukar dilupakan...

    ReplyDelete
  3. Mak mmg da best,kan?:) thanks sudi singgah blog YM,:)

    ReplyDelete
  4. keje sekolah xsiap tiru kawan ..acantu lah selalunye

    ReplyDelete
  5. hehe. homework tak siap eh. tiru ye. thanks singgah. ;)

    jemput join segmen ni pulak.
    farizafairuz.blogspot.com/2012/03/segmen-suaikenal-taaruf-ice-breaking.html

    ReplyDelete
  6. hi pka join segmen yang sama

    http://pkaemerald.blogspot.com/2012/03/bila-ben-ashaari-tanya-aku.html

    tq :)

    ReplyDelete
  7. bebelan mak lagi bermakna dri jam locng . aku kalau kat ostell . junior je yang kejott . smpai berpuluh puluh kali . huahua

    follow sini n terbang dari segmen broben :) jom masuk umah saye :)

    http://muntotunggek.blogspot.com/2012/03/bila-ben-ashaari-tanya-aku.html

    ReplyDelete
  8. kalo homework x siap,mang x boleh tiru .. cikgu kami teror,dia ble taw sepa yg niru :D

    ReplyDelete
  9. yeahh! kerje sekolah tiru kawan? samalah... (tak malu nak minta buku kat kawan)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...