Thursday, March 8, 2012

Dinner Di Bendang Bamboo!!!

Semalam sejarah buat aku dalam Persatuan Seni Silat Cekak Malaysia UKM ( PSSCMUKM ) sebab dapat makan malam bersama Datuk Haji Maideen bin Kadir Shah, Guru Utama dan Presiden PSSCM. Tak semua orang dalam persatuan ini dapat makan malam bersama Tuan Guru Utama. Apatah lagi apabila kami dari PSSCMUKM mendapat jemputan Guru Utama untuk makan malam bersama beliau.



Berkumpul di perkarangan masjid UKM jam 6 petang. 6.30 petang bergerak ke Restoran Istana Bamboo, Ampang. Tak pernah makan lagi kat tempat tu. Dalam perjalanan hujan lebat melanda bumi Kuala Lumpur. Dengar cerita sampai banjir. Sampai di restoran tersebut jam 8.15 malam. Lama sangat perjalanan sebab jalan raya di banjiri dengan kereta. 

Kalau dah tinggal di Kuala Lumpur memang syaratlah jem berjam-jam kat atas jalan raya ni. Kalau tak bukan orang KL lah namanya.

Sesampai disana memang berkuyup lah. Sekitar suasana restoran yang buluh je keseluruhannya. Memang indah sebab jelas suasana desa. Tapi di sebabkan hujan rahmat ni. Basah pula menjadi syarat. Nak buat macam manakan?

Jam 9 Tuan Guru Utama sampai ke restoran tersebut. Acara dimulakan dengan ucapan Penyelia PSSCMUKM, Encik Zaini. Tapi orang kat PSSCMUKM panggil abang Zaini. Lepas tu ucapan Kak Hazrina. Ketua pengarah Karnival Waja Diri ke-5. Lepas tu bacaan doa makan oleh Ustaz Kahar.

Ni lah saat yang semua orang tunggu-tunggu. Makan! Kebuluran masing-masing. Lebih-lebih lagi suasana hujan menjadi latar suasana kami semalam. Memang mewah lah makan. Seafood sedap. Ayam pun sodap. Nasi wangi. Rasa macam beras mahal. Cepat je kenyang. Dengar cerita 1 kepala nasi dan lauk pauk yang di bayar RM 45. Dengan harga macam tu 3 hari aku punya belanja. No wonder aku tak nak lepaskan peluang makan macam ni.

Hasil dari santapan kami.


Suasana dalam restoran.

Gedik time di depan kemera.



Dah abis makan, ada sedikit kata dari Guru Utama dengan memberi sedikit kata semangat dan ucapan terima kasih atas usaha kami dalam menjayakan KWD yang lepas. After that ada pencapaian sijil dengan cenderamata. Lastly tayangan VIDEOkhas semasa KWD. 

Nasib baik terselit juga gambar aku. Walaupun tak banyak. At least ada lah jugak. Kalau tak kecewa aku sebagai AJK Logistik dan Teknikal. 

Sebelum balik sakan bergalak dengan sesi photography. Banyak gambar lagi DI SINI.

Jam 12 baru balik. Sampai bilik tidur sepuasnya.

Lain kali ada peluang macam ni memang aku tak nak lepaskan.

1 comment:

  1. aku rasa restaurant ni prnah masuk jalan-jalan cari makan..

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...