Saturday, May 18, 2013

Relevenkah Lagi Blog Sebagai Platform Perniagaan Online?

...Assalammualaikum...

Hari ini aku akan menjawab dari persoalan BenAshaari mengenai tajuk diatas. Pendapat aku...

Releven atau tak memang sukar untuk diperkatakan. Lihat jugak pada jenis perniagaan seperti mana. Pada aku facebook, twitter dan histagram lebih berbaloi untuk memperniagakan produk yang kita niagakan berbanding dengan blog. Jika menggunakan Facebook, Twitter dan Histagram sebagai platform perniagaan online sangat bangus kerana publisiti lebih cepat dan meluas disebabkan pengguna laman sosial tersebut lebih ramai berbanding blog. 

Zaman sekarang ramai orang telah mempunyai facebook, twitter dan sebagainya. Maka, kekerapan orang untuk bersama facebook dan sebagainya adalah lebih berbanding dengan blog. Facebook, twitter dan histagram lebih mesra pengguna berbanding dengan blog sebab pengguna boleh memberi pendapat antara pengguna yang lain.

Kalau aku nak buat perniagaan online pun sudah tentu aku akan menggunakan facebook, twitter dan histagram sebagai platform untuk aku berniaga. Semuanya atas sebab-sebab yang aku bagitahu seperti diatas.



...Sekian, Wassalam...

3 comments:

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...