Thursday, August 16, 2012

Beza Lelaki & Perempuan : Bila Di Mesin ATM

...Assalamualaikum...

Setelah aku tulis dua entry pasal beza lelaki dan perempuan iaitu Bila Tonton TV dan Bila Menangis. Kali ini aku nak tulis lagi Beza Lelaki & Perempuan bila di Mesin ATM.

Aku buat ni atas pemerhatian aku yang sekian lama. Lebih-lebih lagi time dah nak Raya dan Sambut Merdeka, banyak lah duit Raya digunakan. Semuanya digunakan untuk pergi Bercuti Sakan.

Let's check what that I saw before!

Lelaki

Apa yang aku boleh katakan tentang lelaki bila di Mesin ATM ialah cepat dan pantas. Ambil duit tak sampai 1 minit. Ini tandanya lelaki dah buat perancangan sebaiknya berapa banyak duit yang akan di keluarkan. Tak payah berdiri lama-lama kat Mesin ATM tu. Buang masa.

Perempuan

Lama dan lambat. Aku pun confius dengan perempuan ni bila kat Mesin ATM. Entah pape lah yang lama sangat buat kat Mesin ATM tu. Ada sampai 5 minit. Pernah aku nampak tu keluar masuk kad sampai 10 kali. Duit tak keluar jugak.

Aku tak tahu lah nak cakap yang perempuan ni buat perancangan teliti atau tak. Yang penting, kat situ jugak baru dia nak fikir berapa banyak duit yang patut dia keluarkan. Kan dah buang masa di situ. Kesian kat orang belakang.

Tu belum lagi yang bawak geng. Siap berbincang lag. Ada pulak sibuk berborak pasal Style K-Pop. Siap berbincang fesyen apa nak pakai time raya ni.



*****
Rasanya korang ada tak mengalami atau nampak peristiwa macam ni? Ada beza tak antara lelaki dan perempuan yang korang nampak kat Mesin ATM?

Perbezaan yang aku katakan ini adalah atas dasar pemerhatian aku semata-mata yang sekian lama. Tiada uji kaji mahupun penyelidikan yang dilakukan.

Jadi, aku nasihatkan pada mereka yang nak ambil Duit Raya kat ATM tu. Janganlah tunggu lama-lama. Rancangnya berapa banyak duit yang anda nak keluarkan.

Bagi yang bersetuju atau pun nak membangkang, silalah beri komen. Pandangan anda amat di alu-alukan.

...Sekian, Wassalam...


...Terima Kasih, kerana IKHLASkan Hati anda membaca entry ini. Lain kali kunjunglah lagi...

9 comments:

  1. hahaha..iman pon rase cm2.
    kekadg 2 lambat bebeno iman kat belakg rase nk sepak je heheh
    kdg2 mugkin dyorg xley terima yg sbnrnyer duit ATM dyorg xd hahaha

    ReplyDelete
  2. hhahaha... Sy akui kebenarannya...

    ReplyDelete
  3. betul tu..
    saya yang berbaris belakang pompuan pun agak geram juga menunggu..=D
    ***Saya perempuan, tp saya bukan begitu ye..kalau nak keluarkan duit, awal2 lagi sy keluarkan kad, then plan berapa RM yang nak dikeluarkan. Haha!sebab, saya fhm perasaan org yang berbaris menunggu di belakang kita..=p

    ReplyDelete
  4. haha..sgt betul!tp sye pompuan bkn cmtu..sye same nan pndpt herma julianny kt atas nih!tq~ ^^

    ReplyDelete
  5. Walaupun Cik ila pmpuan,tp mengakui mmg ada beza.
    cik ila jenis tak suka duk kt ATM lama2 sbb xsuke berdiri kt situ lama2.
    Mmg klu duduk blkg pmpuan,mmg lama..kdg2 smpai 2,3 kad skali diorang guna.tak tahu la motif apa.Lg satu org tua pun lama jugak guna ATM.

    ReplyDelete
  6. saya tenguk kawan2 saya yg perempuan mmg mcm tu,,wlupun saya perempuan,,tp saya x mcmtu,,sblum nk keluar duit kat mesin ATM ,saya fikir nak keluarkan bpe byk,,

    ReplyDelete
  7. haha betul tue,..aku selalu kene xtaulah apa yang lama kan,..aku pernah gak nak tiru duduk lama2 depan mesin tue,..tapi xtau nak buat apa,..hehe

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meluahkan perasaan anda di sini. Lain kali luah la lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...